5.14.2011

abonnenten kan inte nås för ögonblicket

inte är jag disträ efter att just ha avslutat sex nya långfilmer! tänker jag sturskt, och har i senaste veckan bevisat detta för mig själv genom att på autopilot finna migsjälv i följande glasklara tillställningar;


- beställt och betalt en öl i baren för att sedan gå tillbaka till bordet och sätta mig utan att reagera, tills bartendern får komma ut och ge mig ölen i handen vari jag då tänker; hur gick detdär till?
- sitter vid mitt skrivbord med en kopp kaffe och en rulle gaffatejp framför mig, skriver lite på datorn och försöker sen dricka ur gaffatejpsrullen och bli skitförvånad över att det inte kommer nåt kaffe.
- står riktigt länge och retar upp mig på att det är nåt fel på det förbannade låset på min bil tills det går upp för mig att det inte alls är min bil utan enbart en i samma färg som jag försöker bryta mig in i.
- försöker kontakta en hyrfirma och blir irriterad över att det ständigt tutar upptaget i dennes mobil, tills jag inser att jag ringer till min egen telefon, vars nummer naturligtvis också står på kontraktspappret, jag känner bara inte igen siffrorna, eller mitt namn.
- vill koka pasta och fattar inte varför vattnet inte kokar upp, tills det börjar ryka från den glödgade tallriken som jag av oförståelig anledning har lagt mellan kastrull och spisplatta.
- min kollega hade hängt upp en handduk i rekvisitaförrådet som inte brukar hänga där, under en timme passerar jag den omkring tio ggr och blir lika rädd varje gång; där stå nån, där står nån, där står nån....
- tänker att det var då helvete vad rinnig yoghurten var idag tills jag greppar att jag förväxlad sked med gaffel.
- när jag ska hem från jobbet kör jag runt lite på måfå i stan, för jag minns inte riktigt vart jag är på väg.
- signalen för att jag har lagat mat till migsjälv som är klar att äta är att lägenheten fylls av rök och os.
- jag har börjat referera till min sambo som 'vad heter han'
- jag har återigen försökt borsta tänderna med bodylotion.
- jag startar samtliga konversationer med; vad var det jag skulle säga?

2 kommentarer:

  1. Lugn Cissan,detta händer alla (tror jag)själv har jag länge trott mig utfrusen för ingen svarade när jag ringde vilket naturligtvis berodde på att jag försökte ringa med miniräknaren..........

    SvaraRadera
  2. that makes sense, jag har ju miniräknaren i mobilen.

    SvaraRadera