11.28.2010

30 är det nya 20

35 är markören för det eftertraktade epitetet 'medelålders' som så ljuvt ringar tillsammans med följeorden ; singel, frilansare, barnlös, kvinna och hyresgäst.
Direkt gick jag i givet försvar och, som vi alla, hittade på dåliga anledningar till varför just Jag var annorlunda och sålunda destinerad att knappt nånsin bli åldersmarkerad.
resultatet var förkrossande, 


1. jag tror att en dyrare lotion är allt som krävs för att min hy ska bli 'som vanligt' igen.
2. jag är övertygad om att anledningen till att jag inte längre blir bakfull beror på att att jag har 'fattat hur mycket jag klarar att dricka' och inte alls på att jag nu förtiden är fullständigt impregnerad i sprit.
3. jag tycker att alla har blivit sjukt mycket yngre på alla uteställen, och vill tillika varna dörrvakten om att de måste se upp med alla falskleggare som de tydligen numer släpper in.
4. jag stör mig på att folk alltid måste skrika på puben, man hör ju inte samtalet.
5. jag tycker mer än nånsin att jag är down med Kidsen, och stannar därför ofta upp och pratar med ungdomen, till deras uppenbara förtret.
6. jag skrattar åt följande; 
- tjejer som går i högklackat i snö och is, urlöjligt, ta på vintersko!
- killar som springer till spårvagnen med superlågt hängande byxor, löjligt, dra upp byxorna!
- samtliga modejippon såsom pälsmössan (haha, förhelvete) puffärmar (nej) haremsbyxan, jeanstights eller stora hårrosetter. 
7. jag upplever taxi som ett kommunalt transportmedel.
8. får jag inte förväntad service på cafeer, restauranger eller uteställen ser jag det som min förbannade plikt att förklara för dem hur man behandlar sina kunder med kommentarer som; jag har varit uteätare/klubbare sen 1998.
9. jag hittar en sjukt snygg snubbe på en klubb men mitt i samtalet ser jag att klockan nästan är två och jag inser att det jag allra helst vill ha är ett glas vatten och en smörgås. 
10. mina senaste tillägg på intresselistan är att ligga på min säng och lyssna på radio och dricka kaffe samt att på bästa sätt lära mig hur man bäst sköter sin high chaparall kaktus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar